-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:40399 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:18

با توجه به اين كه پيامبر گرامي براي مردم آن زمان رحمة للعالمين بود، آيا بعد از رحلت نيز باز هم رحمة للعالمين هست؟ لطفاً توضيح دهيد.

بله، از آن جا كه آيات قبل از آيه 107، سوره انبيا، بشارت حكومت روي زمين را به بندگان صالح ميداد و چنين حكومتي مايه رحمت براي همة مردم جهان است، خداوند متعال به رحمت عامه وجود پيامبر اكرماشاره كرده و ميفرمايد: وَ مَآ أَرْسَلْنَـَكَ إِلآرَحْمَةً لِّلْعَـَـلَمِينَ ;(انبيأ،107) و ما تو را جز براي رحمت جهانيان نفرستاديم. بنابراين، پيامبر اكرمبه سوي همه جماعتهاي بشري در هر عصر و زمانهاي نازل شده و خاتم پيامبران الهي است و دليل بر اين واقعيت كه تمام جماعتها را شامل ميشود جمع به الف و لام در للعالمين است و افزون بر اين مقتضاي رسالت نيز همين است توضيح اين كه عموم مردم اعم از مؤمن و كافر همه مرهون رحمت پيامبر اكرمهستند، چون نشر آيين و ديني را بر عهده داشت كه سبب نجات همگان است.

تعبير به عالمين آن چنان مفهوم وسيعي دارد كه تمام انسانها را در تمام اعصار و قرون شامل ميشود و به همين خاطر آيه مذكور را اشاره و نشانهاي بر خاتميت پيامبر اسلام ميدانند، چرا كه وجودش براي همة انسانها حتي آيندگان تا پايان جهان رحمت و رهبر و پيشوا و مقتدا است.

بنابراين، سعادت دنيوي و اخروي بشريت در همه عصرها و زمانها بوسيله ديني كه آورنده آن پيامبر اكرماست، تأمين ميشود.

به هر حال رحمة للعالمين بودن آن حضرت در هر عصري زماني آشكارتر ميشود كه فساد و تباهي و ظلم و بيدادگري از در و ديوار آن ببارد، آتش جنگ تعدّي و تجاوز، جهل، فساد اخلاق، نابرابري، خيانت، استبداد، استكبار و... جامعه انساني را فرا گرفته باشد و در اين موقع است كه دين مقدس اسلام و پيامبر گراميهمان طور كه براي عرب جاهليت رحمت در دو عالم بود، براي مردم اعصار ديگر نيز رحمت و تأمين كننده سعادت در دنيا و آخرت است.( الميزان، علامه طباطبايي;، ج 14، ص 331، انتشارات اسلامي وابسته به جامعه مدرسين حوزه علميه قم / تفسير نمونه، آيت اللّه مكارم شيرازي و ديگران، ج 13، ص 526ـ527، دارالكتب الاسلامية، تهران. )

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.